Misunderztood

Shit, ibland skiter sig verkligen ALLT!

Jag har haft, som många andra, en tung uppväxt. Eller jag anser själv att jag har haft det jobbigt. Men om jag skulle jämföra med andra, typ svältande barn i afrika skulle min uppväxt vara som taget ur ett vackert konstverk.

Men enligt mig var allting skit iaf. Så i nian fick jag världens bästa vänner. Eller, dom var kanske inte dom "bästa" men dom var många och vi var ett stort gäng. Vi var alla olika, men på något sätt hörde vi ihop och sista året på grundskolan lyckades jag finna mig själv tack vare dessa människor. Genom att vi var just så olika, och ändå lika, accepterade av varandra. Jag lärde mig att ta för mig i konversationer, lärde mig stå upp för det jag trodde på. En dag såg jag mig i badrumsspegeln när jag sminkade och bara "wow, vad vacker jag är". Sen, när den tanken slagit genom mitt huvud, blev jag helt överraskad att jag faktiskt kunde tänka så om mig själv. För det var ju så jag uppfattade mig just då.

Idag har jag inte mycket kontakt med dem sedan vi börjat på olika gymnasieskolor hela högen. Saknar gemenskapen och alla galna upptåg...

Så, med hjälp av dessa människor har jag då fått det självförtroende jag har idag. Och detta själförtorende har fört med sig en "Diva-stämpel" som är inpräntat i min panna. Gulliga lilla Marcus sa till mig idag; "Paula, du är den värsta diva jag känner."
Alltså, ursäkta, men hur fan tar man en sån kommentar? Och från Mys-Markus? Han ska inte säga såna saker. Han är ju bara som en nallebjörn! Han ska inte vräka ur sig såna komentarer...


En diva är en särskilt framgångsrik kvinnlig operasångare eller artist. Ordet kommer ursprungligen från italienskan i mitten av 1800-talet, men används i dag ofta med negativa bibetydelser av en kändis som är otroligt bortskämd och nonchalant. I latinet har dock ordet, precis som sitt ursprung i italienskan, en mer positiv laddning. Diva är nämligen den feminina formen av divus, som betyder "den gudomlige".
Källa: Wikipedia

Det Markus måste ha menat med "diva" tror jag är att han tycker jag är nonchalant och bortskämd. Han förstår ju ingenting... Vad är jag bortskämd med? Och vem tusan är jag nonchalant mot? Jag som alltid sätter min närmsta i första rum. Och vad tusan är jag bortskämd med... Tell me baby.

Jag måste ta ett snack med Markus. Han känner mig uppenbarligen inte så väl som han tror.


Kommentarer
Postat av: mojsan

jag får också höra att jag är en Diva och bitch. Då av mina kompisar :S
det känns lite sådär..

2007-09-15 @ 11:20:40
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0