Engelska

Sitter i skolans bibloitek. Jag älskar bilbliotek! älskar lukten av galma böcker, älskar lugnet och allt...
Har nyss lånat en bok, på engelska! Wolfsong heter den, skriven av enid richemont. hoppas den är bra, fjärde engelska boken jag lånat nu. de andra tre har varit för kort, för låg och för hemsk. hemsk i det avseende att den handlade om en tjej, ca sexton år avrs mamma dör. pappan våldtar henne och hon blir med barn. pappan dödar barnet, det andra barnet som tjejen får säljar han till ett par som varken han eller hans dotter känner. boken var skriven i talspråk på någon amerikansk dialekt, antar jag. och varje stycke var som taget ur hennes dagbok och började med "dear god". hennes sätt att finna tröst i sin tillvaro. jag tror att boken är verklighestbaserad. Den långa boken avr Queeni, som jag verkligen skulle villja läsa men jag tror inte jag kommer att hinna, eller ta mig tid att hinna läsa ut den. jag läser för att det är en uppgift i skolan... den korta boken var en novellsamling med ernest hemmingway. the snows on killimanjaro.... den orkade jag inte läsa. X) dessutom var den säkert för kort för att jag ska få mvg.

har nyss haft kreativt skrivande,.. gillar att skriva men avskyr klassen och läraren. men men... Jag ska stå ut. har ju stått ut med dålig lärare och klass i spanska-kursen.

adios amigos! nu väntar dubbeltimme i matte med birgit och derivator....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0