Sviken

Ja, då var det jag som i vanlig ordning lagade maten i detta hushåll. Det blev potatis, hollandaisesås och  lax+torsk tillagad i ugn. Trevlig lördagsmiddag, tänkte jag. Hämtade in tomater och gurka från växthuset, även dill som jag la i potatisen på spisen. Dukade fint på bordet- och får veta att det bara är jag och pappa som ska äta. Min äldre bror har nyss fyllt år och i present från faster Ancha (Ann-Charlotte) skulle han få en pizza-afton. Så han och min yngre bror ska gå över dit och äta. De bor inte så långt härifrån.
Jag hade inte ens fått veta något! Varför kunde dom inte ha sagt något till mig? Då hade jag sluppit duka, sluppit laga för mcyket mat, hämta in för mycket grönsaker och sluppit känna mig så onödig. Jag vet inte varför mina bröder stänger mig ute. Vi lekte ju ihop och hade kul som barn. Varför försvann allt det?

Kommentarer
Postat av: mojsan

så är det med ena min bror :/
vi var som siamesiska tvillingar och nu kan det gå dagar innan vi ens säger något till varandra.
Det är tråkigt och ledset :/
men det blir nog bättre om något år!
Hur gamla är dina brorsor?

2007-08-14 @ 17:47:14
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0