nightmare

Inatt hade jag världens dröm! Den var så verklig... "/ Jag tror man drömmer mer verkligt då man är ganska vaken eller vad man ska säga... Jag hade vaknat klockan sju och kunde inte sova, sen somnade jag ändå etfer typ en timme. Vaknade sen en gång till, somnade om igen och DÅ drömmde jag detta....

Jag var hemma hos någon, och skulle gå med den här tjejen till hennes rum som låg nere i källlaren. väl där nere så kollade vi runt lite, hennes rum var till och med uppdelat i två rum! Första rummet var fullt med prylar, typ prydnadssaker böcker, skrivbord där hon pluggade och så vidare. I det andra rummet hade hon sin säng, och alla möjliga elektronikprylar. Sedam utamför hennes rum var ngt sorts allrum, där på golvet under bordet låg en spindel! Den var minst tjugo centimeter lång (med benen inräknat) och var ljus i fägen, typ beige, gul ngt sånt. Tjejen som bodde i huset och en kompis till henne som också var med där nere fick panik. Jag tyckte vi skulle fånga den så att den inte skulle bita ngn. Den kunde ju trots allt vara giftig. Så jag fick en såndär förvaringslåda i plats. Ni vet typ 40 cm lång, 15 cm hög och 20 cm bred. det var hål i lådan, och spindeln försökte hela tiden ta sig ut! den var stark och jag höll på att tappa lådan! det var hemkst,,.

Så småning om släppte jag taget om lådan som jag försökte trycka ner på spindeln och sprang därifrån. vi kutade uppför trappan och in i köket. Såsmåningom hade vi samlat mod igen och skulle leta rätt på spindeln. Vi gick sakta nerför trappan till källaren, jag gick först. Ögonen var spända mot golvet där nedanför, Och då! jag kände ngt tungt och varmt mot min vänstra fot! den sved till och jag kände att min fot blev varm och blöt.... Spindeln hade suttit i taket och hoppat ner, landat på min fot och bitit mig. och den var giftig. jag sprang uppför trappen igen och hittade mamma. jag fick henne att ringa till sjukhuset så att dom skulle hinna ge mig motgift innan jag dog. jag drog av mig strumpan och hade fortfarande ont i foten där jag blivit biten. Det var ett rött märke där spindeln bitit mig. Jag kände fortfarnde den där varma, stickande känslan av giftet i mitt sår.

Men hallå, brukar man känna saker när man drömmer? Jag tror inte det... Men jag minns denna drömmen så tydligt. Minns precis hur det kändes på foten, skräcken som spreds sig. Aggresion över att läkarna tyckte dom var för upptagna, ville inte ta hand om mig som "bara" blivit biten av en spindel.

ska ringa sjukhuset idag, måste ju in dit och kolla min höft. kanske var drömmmen en påminnelse om att min läkare har kommit tillbaka från semestern nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0