Helgonet

Välkommen till min nya blogg får jag väl lov att säga till er som läser detta.
  Ni må kanske undra vem jag är, men det orkar jag inte berätta i detta nu, då jag faktiskt kan vara osäker på den punkten. 
   
Jag heter Pauline och är en drömmare... Helst av allt skulle jag villja bli regissör, designer, författare, sångare, dansare... Det finns så mycket jag vill göra! Jag vill ut och resa! Jag vill se världen!
  Men här sitter jag... Ensam i mitt rum någonstans i världen. Någonstans i ett avlångt land. börjar andar året på gymnasiet där jag går naturvetenskapliga programmet.
    helst skulle jag villja bli regissör för musikvideos. Någon som vet hur man går till väga? :3 Tänk att få jobba med världsberömda artister och band. Lyssna in deras låt, få en idé om hur den kan visuelliseras och sedan få göra idén till verkligen... Japp, in my dreams. Det är vad det är. Förmodligen slutar jag bara som förskolelärare eller något annat hemskt... Eller det kan säkert vara jättekul att vara lärare och hålla på med ungar... Ett tag. Jag skulle nog inte stå ut så länge. Tur att vi alla är olika.
   Föresten finns inte ordet visuelliseras eller visuellisera i svenska akademiens ord-bok-lista. Kollade upp det precis nu. Men det finns inget annat ord som jag kunde skriva i den där meningen där uppe. Vad tycker ni? Borde jag skicka in det som ordförslag till dem?
   Jag har lite nack spärr nu. Borde nog sluta skriva och gå och lägga mig. Klockan är elva och, tro mig. Jag behöver min skönhets sömn. Nu är först inlägget i denna fantastiska blogg skrivet, nu kan jag sova lugnt inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0