Ett svart öra

Sitter här i datarummet i mina föräldrars hus. har just städat detta rum, för att vara lite snäll mot mina mamma som jobbar lite väl mycket så att hon inte hinner med sånt själv. Jag har ju inget sommarjobb denna sommar. Får lite fickpengar av paranteserna istället. Snällt av dom... Men nästa år måste jag jobba. Förmodligen på folktandvården. Jag funderar på att bli tandläkare.... Så att jag kan få användning av min gymnasieutbildning helt enkelt. Måste börja leta på internet efter utbildningar inom filmindustri. Ska sätta en lapp på näsan så att jag inte glömmer bort det. Måste ju få veta hur mycket utbildning det krävs, vilka vägar man ska ta. Om man ska jobba som något annat inom branchen innan man kastar sig på själva regisserandet.

   Det finns en kille som är ett år äldre än mig. Vi har gått i samma skola, hela livet i princip. Men vi har inte pratat sedan han började högstaidet och bytte skola. Nu går vi på samma gymnasium och han har börjat snacka med mig via msn. Han vill att vi ska träffas. Jag litar inte på honom, undrar varför han har börjat kontakta mig nu? Jag blir utan tvekan fundersam. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0