Döden

En grymt bra låt är ju den där i samma bil med Bo Kaspers orkester. I ett avsnitt sjunger han "jag har velat dö med stil". Och vem vill inte dö med stil? Dö för kärleken, dö för att rädda världen eller dylikt.
  Såg nyligen en gammal film, Harry Flynt- skandalernas man. I filmen så filmar han sin fru och hon undrar varför.
- Så att du minns hur du såg ut när du blir gammal och ful. Svarar han.
.Jag blir alrig gammal och ful! Hävdar hon. Och senare dör hon i AIDS.

Själv vill jag blir gammal. Men jag vill aldrig blir ful. När jag blir gammal ska jag bli som min gammelmormor. Hon är världens underbaraste gammelmormor! Hon är hur ungdomlig som helst till sättet, har nära till skratt men kan även förstå hur andra mäniskor mår. Hon är nästan nittio år, och när jag är nittio, vill jag att mina barnbarnsbarn ska kunna tänka om mig, såsom jag tänker om henne; När jag blir gammal vill jag bli som hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0