Dancing Queen

Snart börjar skolan igen. Smurfade in på skolans hemsida för att kolla mitt framtida schema; Men det fanns inget schema där! jag blir så oerhört stressad, vill ju ha klart för mig hur hösten kommer att se ut innan jag går dit!

men men, samling med klassen en timme innan lektionerna drar igång. Får väl schema då.
Grejen är at jag glömt vad jag valt till valbara kurser och inviduellt val, måste skynda mig till expen och fråga på Torsdag "/

Jag valde dans iaf, så mycket vet jag! =) Älskar att dansa, dansade även förra året. Streetdance. Det var skoj =) Har aldrig riktigt dansat förut, förutom då man dragit iväg på disco och på mellanstadiet så brukade ju vi vara några tjejer som koreograferade dans till någon låt vi tyckte om och därefter visade upp för klassen.
Nu däremot dansar man en gång i veckan (nu i tvåan blir det två ggr i veckan, tjoho!), både lite balett med streching, jazz, styrketräning och sist på lektionen streetdance. Då tränar vi på våran låt som man ska visa upp på aulans scen i slutet va terminen. Helt underbart att få stå där i stårlkastarljuset. Vet att en massa människor man känner sitter där. Man är i centrum of univers. Underbart! Låten börjar, pulsen slår. Nervositeten som fanns backstage måste försvinna så man minns koreografin. Man börjar dansa, har sina danskompisar omkring sig.

Och känslan då sista tonerna sakta fösvinner och man står där, andfådd. Applåderna börjar komma och man vänder om för att gå ut. Jag älskar det.

I tvåan så kommer jag att dansa Jazz, om jag förstod saken rätt i våras. 1:an=streetdance 2:an=jazz 3:an=balett. I trean dansar man även tre ggr i veckan. Längtar.

Kommentarer
Postat av: mojsan

ja det tycker jag du ska göra!
Den är så jäkla bra :D
Om jobb:
Jo det är jätteskönt att tjäna lite extra i månaden. Kommer känna mig sååå rik nu i höst/vinter :D.. höhö.
Ah okej, så mycket plugg?
Går du någon speciell inriktning nu?

2007-08-19 @ 12:27:53
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0